Jiwa Rasa Gelora

Ogos 26, 2005

Udang & Gout

Filed under: Uncategorized — jiwarasa @ 12:23 pm


Sengal-sengal pulak kaki ni. Tanda urik asid dah naik. Penangan Mee Udang Sg Dua agaknya. Udang dengan urik asid memang sinonim. Udang dan gout tu macam lah uda dan dara, tak boleh berenggang. Di BM ni memang banyak makanan sedap yang patutdijauhkan oleh ahli kelab gout. Ada mee udang, ada mee ketam, ada kari kambing Ahli kelab gout kena banyak bersabar jika melalui gerai-gerai mee udang dan mee ketam. Jangan terlebih makan.

Akhirnya berjumpa juga saya dengan ‘Makcik glemer’ seperti kata makciksan, seorang lagi `blogger glemer’ dari Okinawa yang belum ada kesempatan untuk saya jumpa. Terimakasih Mak Andeh & Brood dan AuntyN & famili yang sudi ajak saya ke Mee Udang Sg Dua. Nama je duduk BM, tapi asyik silap jalan nak ke Sg Dua, walaupun dekat. Sudahlah sampai lambat, kacau daun pulak `makcik glemer’ nak sembang.🙂

Tinggalkan Komen »

Tiada komen.

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com.

%d bloggers like this: