Jiwa Rasa Gelora

Oktober 24, 2005

Selamat berbuka Saudaraku..

Filed under: Uncategorized — jiwarasa @ 11:46 am


http://www.ctv.ca/news

Belum habis kisah penganiayaan tahanan perang Taliban dan kisah Al-Qur’an di buang di lubang tandas oleh tentera Amerika. Kini, dalam bulan Ramadan, menjelang Nuzul Qur’an, kita dengar berita yang pejuang Taliban di Afghanistan dibakar oleh tentera Amerika. Beberapa mayat pejuang Taliban yang dihadapkan ke arah kiblat dilaporkan telah dibakar oleh anggota tentera AS berdekatan kawasan pergunungan di Kandahar, Afghanistan.

Takziah dan simpati kami kepada keluarga mereka. Minta maaf, kami tak dapat menolong. Takkan tak tahu, kami puasa. Berbuka tadi pula banyak sangat. Buffet kat hotel je. Nak pergi terawih pun tak larat ni.

Bukan kami tak nak tolong, tapi nanti apa kata Amerika pulak. Nanti orang kata kami penyokong pengganas pulak. Malulah kami. Takkan orang educated macam kami ni nak sokong pengganas. Susahlah nanti kami nak buat business. Macam mana kami nak bagi makan anak bini kami. Tau-tau je lah kan, kami kan orang business.

Jangan bimbang, kami memang sedih dan simpati atas nasib anda. Betul! Bila tengok berita je kami tak henti mengutuk Amerika. Tapi kami tak bolehlah tunjuk sangat. Kat depan TV jelah kami tunjuk marah.

Oh ya.. Ayam percik lebih beli kat pasar ramadan tadi ada lagi. Kalau nak boleh kami kirimkan.. Selamat berbuka, saudaraku.

Tinggalkan Komen »

Tiada komen.

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: